finneklem
Postet 27.07.07 kl 05:53
1. Hvilke fisk er det snakk om?
2. Hvilke forhold lever de under?
3. Hvilke rutiner er det på vannbytter?
4. Er det fisk som stresser de som klemmer finner?
Om det er den karakteristiske finneklemmingen en del levendefødere plages med, hjelper ikke medisiner mot bakterielle infeksjoner noe som helst. Klemmingen er forårsaket av hardnakkede parasitter, som bør behandles med Flubenol eller Prazi Pro.
2. Hvilke forhold lever de under?
3. Hvilke rutiner er det på vannbytter?
4. Er det fisk som stresser de som klemmer finner?
Om det er den karakteristiske finneklemmingen en del levendefødere plages med, hjelper ikke medisiner mot bakterielle infeksjoner noe som helst. Klemmingen er forårsaket av hardnakkede parasitter, som bør behandles med Flubenol eller Prazi Pro.
Postet 27.07.07 kl 11:13
det er guppy og platy..det er et akvarie på 68L. jeg bytter vann der et par ganger i uka... (bare noen liter da) å verdiene var helt fine da jeg målte... det er nok ikke pga stress... for det er mange steder å gjemme seg der.. stor plante med fine muligheter for å gjemme seg.. men de gjemmer seg ikke... dessuten så har jeg hatt fiskene en god stund nå.. og det har aldri vært noe tull med dette før.. har medisnert med baktopur...(som sagt) å fikk beskjed om at dette burde hjelpe... det står jo å at det skal hjelpe mot finneklem. jeg har og costapur å omnipur... har ikke råd til å kjøpe mere medisiner denne mnd.. vet ikke hva jeg skal gjøre...
Postet 28.07.07 kl 01:20
Vis du har tenkt å gjøre noe, så gjør som Frank sier, den typen medisin han nevner er den typen man bruker mot "finneklemming", med gode resultater. Men man må jo også gjøre et "regn"skap med seg selv-om det er verdt alle pengene og tiden det tar for å redde fiskene(medisin koster jo litt penger), eller om det er bedre at man lar naturen gjøre sitt og begynne på nytt. Jeg personlig gjør det meste for å redde fisker jeg har-men ofte så kunne jeg kjøpt nye, vis jeg regner pris på medisiner og tiden det tar meg å redde dem.
Medisinene du nevner du har, hjelper ikke mot den sykdomen fiskene dine eventuelt har. Så dem er det bare tull å bruke(mot det dem plages med nå ihvertfall).
Medisinene du nevner du har, hjelper ikke mot den sykdomen fiskene dine eventuelt har. Så dem er det bare tull å bruke(mot det dem plages med nå ihvertfall).
Postet 28.07.07 kl 01:27
jeg er klar over at det koster å ha fisk.. men vi lever på et trangt budsjett og har akkurat plass til fisk i det...
jeg kjøpte jo disse medisinene fordi jeg fikk beskjed om at det ville hjelpe meg mot sjukdommen...
desverre på grunn av et sykehusopphold gikk det en del penger til saker og ting vedrørende dette.. så jeg sitter igjen med null kr til fiske medisin...
hvor mye vil evt dette koste da?? får håpe de vil klare seg til vi får lønninger igjen da...
jeg kjøpte jo disse medisinene fordi jeg fikk beskjed om at det ville hjelpe meg mot sjukdommen...
desverre på grunn av et sykehusopphold gikk det en del penger til saker og ting vedrørende dette.. så jeg sitter igjen med null kr til fiske medisin...
hvor mye vil evt dette koste da?? får håpe de vil klare seg til vi får lønninger igjen da...
Postet 28.07.07 kl 02:32
Det er ikke noen vits å behandle med medisiner som ikke har noen effekt mot problemet. Heller tvert imot.
En kur med Prazi er ikke det dyreste i verden, om en får kjøpt en dasj av noen som har til overs.
Å bestille denne fra en av de mange utenlandske nettbutikkene de fleste velger å bruke (Rocky mountain diskus) koster litt.
For at de skal sende, krever de kjøp av 4 flasker. Dette + frakt og toll-tull, kommer da fort på 550-600.-
Du har da riktignok medisin til å behandle ca 4000 liter vann, men det var litt mer enn hva du hadde
Forsøk å sett inn en annonse under kjøp og salg, kan garantere at det er noen som har liggende litt til overs av denne
En kur med Prazi er ikke det dyreste i verden, om en får kjøpt en dasj av noen som har til overs.
Å bestille denne fra en av de mange utenlandske nettbutikkene de fleste velger å bruke (Rocky mountain diskus) koster litt.
For at de skal sende, krever de kjøp av 4 flasker. Dette + frakt og toll-tull, kommer da fort på 550-600.-
Du har da riktignok medisin til å behandle ca 4000 liter vann, men det var litt mer enn hva du hadde
Forsøk å sett inn en annonse under kjøp og salg, kan garantere at det er noen som har liggende litt til overs av denne
Postet 28.07.07 kl 18:30