Fra nå av SKAL jeg stole på instinktet mitt!!..har uflaks for tiden:(..

Satt og spiste is, vaffler og hjemmelaget blåbærsyltetøy som pause fra alt vannskyfting og styr med akvariumene da jeg plutselig fikk en ekkel følelse..
Jeg hadde nemlig tatt paletthannen alene i en bolle for å venne han til det nye vannet og akvariumet han og kona skulle i, så han stod på pulten og ventet. Men jeg fikk en ekkel følelse av at han hadde hoppet ut av, men jeg ignorerte det og spiste ferdig...gjett hvor han lå når jeg kom opp igjen!
På gulvet ja..
Jeg hev meg etter han og kjente at han hadde lugget der en stund for han var allerede litt tørr og stiv, men jeg hev han likevel oppi bollen igjen for å se om jeg måtte gjøre mitt med han eller om det allerede var gjort, for å si det sånn..
Da tok han et par krampetrekk før han fløyt helt skeivt og jeg fikk panikk, for forran øynene på meg danset paletthunnen frem og tilbake i det "nye" karet og ventet spent og rød i buken på mannen sin(de har hatt et par kull ilag og hannen er VF).

Så var spørsmålet (som hadde vært helt klart for de fleste, og kanskje alle, her inne på AF) om jeg skulle ta livet av han eller prøve iherdig å få liv i den ved hjelp av munn til munn..
Nei det ble ingen av de, for jeg har vært med på et slik "hoppe ut av bollen og ligge på bakken lenge men allikavel overleve" mirakel en gang før hos en venninne (det var en hannplaty), så jeg ga ikke opp, og får heller ta livet av han i morgen.
Har kun tatt livet av en fisk før, ved hjelp av kaldtvannsmetoden, og det gikk heldigvis fort og smertefritt, så mulig det blir dette i morgen.

Noen som har noe tips??
Han ligger i sin egen lille fødeboks for guppy nå, men den er større en vanlige da. Iste lå han lamed noen nyfødte guppyyngel, men der var noen planter oppi og han fikk liten plass så han fikk sin egen..
Jeg kommer tilbake med nytt i morgen, men dette er ikke min lykkeuke dessverre..
Å huff, håper det går bedre med fisken i morgen da =)
La-sparky
Å huff, håper det går bedre med fisken i morgen da =)

sånn burde jeg kanskje tenke..men den ble alvorlig skadd dessverre og hadde allerede begynt å tørke litt så om den greier seg vet jeg ikke...
jeg ville si at den kan ha lagt der ca. 40 sek så jeg tror det er 90% at den dør..
Det håper jeg og nå tror jeg det og!

Idag tidlig når jeg voknet svømte han nemlig rett vei(med buken ned(; )
og han spiste pittelitt artemia. Hunnen har vært bortpå å hilst på han ett par ganger, men fargene var grå.
Tilslutt bestemte jeg meg for å sleppe han ut i akvariumet og plutselig "blomstret" fargene, han ble rosa i buken og så forsvant han og hunnen bak noen planter!

Det kaller nå jeg et under, senest igår lå han klistret fast i gulvet iferd med å tørke inn.. kanskje det var bra å stole på instinktet mitt til slutt ja??

Gla jeg ikke drepte han ihvertfall, og håper fortsatt på at han overlever, for det er jo ikke sikkert, men krysser fingrene.

Får se om jeg får tatt noen bilder om kameraet dukker opp kanskje(;

Takk for alle godtroende
Haslana and fishes
[QUOTE=La-sparky]Å huff, håper det går bedre med fisken i morgen da =)

sånn burde jeg kanskje tenke..men den ble alvorlig skadd dessverre og hadde allerede begynt å tørke litt så om den greier seg vet jeg ikke...
jeg ville si at den kan ha lagt der ca. 40 sek så jeg tror det er 90% at den dør..

hehe...når jeg leste beskjeden din, fikk jeg bare med meg:

å huff, det går bedre med fisken i morgen da =)

Så det var grunnen til at jeg svarte så rart, selvfølgelig håpte(håper) jeg det og!
Flott! Trodde nok det ville gå bra
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap