Syk glassmalle

Jeg har nå hatt to indiske glassmaller i ca. 1 måned.

Nå er den ene syk, og jeg lurer på hva det kan være? Følehornene ved snuten bøyer seg bakover, og har melkehvite klumper. Samtidig ser det ut til at den har fått en stor hvit klump INNE i HODET. Det er jo en glassmalle...

Den andre er frisk og rask, og de begge ser jo ut til å trives godt, de har sin plass i akvariet, er fredelige og spiser. Så jeg kan ikke helt forstå hva som feiler stakkaren...
Jeg vil tro at det på finnetrådene er sopp. Dette kan skyldes at noen har nappet på finnetrådene, eller at de er utsatt for slitasjeskader, f.eks etter kontakt med kvass grus.
Sopp kan noen ganger trekke seg tilbake av seg selv, dersom en er flittig med vannbyttene.
Andre ganger er behandling nødvendig.

Kulen inne i hodet, er værre. Dette kan dreie seg om en eller annen form for svulst. Ser egentlig ikke mange andre utveiene enn den forklaringa
Takk!

Ser ut som at antennene faller av etterhvert, så jeg tror soppen har gått langt. Vet ikke om det vokser ut igjen. Jeg vet ikke helt, om jeg bare skal spare Mahatma (som den syke glassmalla heter) for sykdommen, eller om jeg skal prøve. Det er litt skummelt med den svulsten :s
Men takk skal du ha!
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap