Funnet død fisk

Jeg har et 55 liters akvarium som jeg nå har hatt i ca 1 måned lot d stå 2 uker for jeg plasserte fisk i det. Men nå har det død noen fisker 3 - 4 stykk som har hat oppblåste magesekker. Men i dag når jeg kom fra jobb fant jeg en som va død og hadde en merkelig hvit\grå farge på ene siden der gjellene er. Hva kan d vare som er galt ?

Håper noen kan hjelpe meg.
Har du målt noen vannverdier, og hva er disse? Når ble siste vannbytte foretatt, og hvor stort?

De oppblåste magene, var dette før eller etter døden inntraff? Var de oppblåste med eller uten skjellreising?
Var oppblåst før de døde ikke noe galt med gjellne da.
Men var denne oppblåstheten forbundet med skjellreising eller ikke? Er relevant for å finne ut hva som feilte fiskene, som igjen ofte forteller om forholdene i karet.

Hva med de to første spørsmålene jeg stilte deg ?
vannbytte ble foretatt sist lørdag og verdiene har jeg ikkje fått målt venter på testene.
Ta ett nytt vannbytte, for å se om dette stanser utviklingen. Fortsett med å ta slike vannbytter på ca25% daglig i en ukes tid.
Mål vannverdiene når testene kommer dumpende i postkassa
Enig med Frank, fortsett vannbyttene daglig med mellom20-30 % vannbytte og fortsett med det fram til du får vanntestene.
Tilfeldig bekjentskap
©
Reklame for plussmedlemskap