hva gjør jeg med fisken min, den er syk.

kampfisk hoa mi har fått en del juling av den andre hunnen og nå står det ene øye ut. Hva skal jeg gjøre? går det over av seg selv eller må det behandles?

Den ene av mine to amonereker bærer på egg, den går i ett guppykar. må jeg fjerne den, dekke til pumpa osv?

Kan iallefall svare på det med amanorekene. Eggene klekker kun i brakkvann, så det blir ikke yngel i ferskvann dessverre.
Forstår jeg det slik at øyet står ut som en direkte følge av slossingen?
Skaden kan da rette seg med godt stell. Det menes her daglige vannbytter, gjerne tilsetting av vitaminer i vannet, og ikke minst fred og ro.
Enten retter dette seg selv, ellers mister fisken øyet. Det er ikke noen krise for akvairefisk å være halvblinde
æsj da
det var da trist å høre, ville vært kjekt med flere reker. Shit happen every day
ja det kommer som følge av juling. har nå flyttet henne og her er det ikke så voldsomt. har en halvblind fisk fra før og den er i fin form. håper jo ikke ho mister øye da.
Nå ser det ut til at alt blir bra
Vil bare si ifra at det ser ut som øyet overlever, er ett mye roligere miljø der ho står nå. hos piser godt og hevelsen har gått ned, ser ut som øyet blir på sin plass
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap