syk sommerfuglciklide

Hjelp! jeg har ominnredet akvariene mine, og i det ene plasserte jeg relativt mye røtter. dette førte til at ph-en stupte, noe som igjen førte til en syk sommerfuglciklide.. jeg skifter nå vann og hever ph-en litt hver dag, men sommerfuglcikliden ser ikke ut til å ha det noe bedre..

de andre fiskene i karet ser ut til å stortrives i de nyeomgivelsene sine.. (5 otto, 1 ancistrus og en sommerfuglciklide til)

ph er nå 6.8 og nitritt er 0

cikliden står på høykant og dupper bak pumpa, om det sier noen noe..

noen son har forslag tilhva jeg kan gjøre?..
Siden det ikke er noen symptomer (i alle fall so mdu har oppdaget), er det ikke noe annet enn å forsøke å gjøre forholdene best mulig for fisken.

Normalt vil ett slikt fall i Ph gå såpass sakte, at jeg ikke kan si at jeg føler meg helt sikker på at det er dette alene som er grunnen til den uvanlige adferden.

Fortsett med vannbyttene, og forsøk å studere fisken intenst.
Endrede farger, finnestruktur, avmagring\ forstørret buk, osv. Det meste bør studeres skikkelig nøye
tja..
den ser generelt ganske shabby ut for tiden.. tynn og grå, men ikke noe merker eller forandring på hverken skjell eller finner.. hmmm, tror den synger på siste verset.. dumt egentli, for den var veldig fin.. Har hatt hyppige vannbytter i en uke uten spor av bedring, på tide med avlivning?
Om den begynner å avmagres og ser skikkelig skranten ut, ville jeg nok selv vurdert det som at den hadde gjort jobben, og avlivet fisken.
oj!
forandring på gang, den begynner å kvikne til igjen! den kom i dag frem fra gjemmestedet sitt og fargene er på plass igjen, men halefinnen er bøyd litt nedover?.. øverste linjen i halefinnen står horisontalt og ikke litt oppover slik den skal. Noen forslag til hva som kan være i veien?

Tusen takk for svar Frank, du er litt av et orakel!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap