Hvitprikk på L-340

Hei
Kjøpte 3stk l-340 får snart 3uker siden..
Har sett de siste dagene at den ene er mye blekere en de 2 andre..
Fiskene er hvite og svarte..ikke like dem fleste jeg har sett på bilder som er mer brun/hvite og svarte..

De 2 andre har sterk hvitfarge og sterk svart farge.. men den siste er mer falmet.. Har prøvd å se etter om det kan være hvitprikk men klarer ikke helt og se det..heller ikke få noen gode bilder av den..

Oppførsels messig er den som er mest framme i forhold til de 2 andre, som ligger i røttene 98% av dagen..mens denne er endel mer ute og lurer så var jo det store spørsmålet om det kan være noe sykdom eller om det bare skjer naturlig.. er vel ikke hvitfargen som har falmet:/ er vel heller svartfargen som ikke er like sterk som dem andres og kanskje derfor det gir mindre kontrast.. nei jeg vet ikke...skal prøve og lure den oppi hoven og ta noen gode bilder..

men bare kom med inspill osv imens
Siden mallene er delvis mørkt farget, skulle du kunne se hvite parasitter enkelt.
At malla er noe annerledes både i utseende, utfarging og adferd trenger ikke å være ett sykdomstegn, selv om det etter min mening gir grunnlag for å følge ekstra med
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap