Gullfisk med mystiske kuler

En av gullfiskene, som jeg har hatt i 1 1/2 år, har fått noen merkelige kuler på den ene siden. La merke til en kul for noen uker siden. Hadde samtidig problemer med lave GH verdier i springen, og trodde dette kanskje var grunnen. GH verdiene er stabilisert for ca 4-5 uker siden, uten at denne kulen forsvinner. I dag la jeg også merke til en ny kul bak den første.

Gullfisken virker frisk, spiser og svømmer som vanlig. Men den vokser ikke like fort som sine jevnaldrende gullfisker. (Flyttet dem til en 400 liter for ca. 4 mnd. siden og etter det har veksten hos andre vært synbart økende).

Mottar gjerne gode råd på hva som kan være årsaken, samt info. om hva jeg bør gjøre med den.
Det ser helt klart ut som svulster i buken på fisken. Dette vil før eller senere ta livet av fisken.

Når\ om den ser ut til å ha det mindre godt, bør du avlive fisken.
Svulstene kan godt ha sammenheng med den reduserte veksten.
Takk for raskt og informativt svar. Da vet jeg i allefall at ikke de andre fiskene kan bli smittet.

Jeg lar den leve så lenge den ser ut til å ha det bra.
I kveld sluttet gullfisken å svømme rundt slik den har gjort, den bare stod for det meste å sturet i overflaten. Har derfor avlivet den. Snufs, snufs, snufs.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap