Papegøyecikliden min er rar

Den har de siste dagene begynt å få sorte farger på rygg og side, noen som har en ide om hva som kan være galt? ingen andre fisker i karet viser noe unormalt. fisken oppfører seg heller ikke noe unormalt. spiser godt og er svært aktiv.
Kan ikke si verken det ene eller det andre ut fra situasjonsbeskrivelsen din.

Anbefaler at du studerer fisken nøye\ hyppig. Forsøk gjerne å ta bilder av "problemet".
Som vanlig anbefaler jeg noen ekstra vannbytter som førstehjelp.
Har tidligere hatt papegøyeciklider.

De har ofte litt sære helseproblemer, trolig grunnet måten de har blitt dannet på.

De sorte flekkene som noen gang dukker opp regnet jeg som merker på at fisken ikke trives særlig godt. Det hjalp ofte å trappe opp vannskifte eller forandre slike ting som fiskesammensetning eller for.

Mine hadde ved flere anledninger slike sorte flekker, områder på kroppen. Gjerne på ryggen eller buken.

Litt mer opplysninger om hvordan fisken lever, størrelse på kar, fisk den går sammen med og slikt kunne kanskje hjelpe på fremtidige svar.
Fisken er nå frisk igjen, den har tidligere bodd i et hjørnekar på 110 liter, men etter den flyttet over i en 430 liter har den blitt helt frisk. Har ca 30% vannbytte en gang i uka og det er bra verdier i begge kar, så dette er et mysterium.
Hei

Som jeg sa i tidligere post.. De fikk gjerne disse flekkene når de ikke trives. Trolig var det for liten plass i 110 literen. De blir jo relativt store disse fiskene. Høres ut som om mysteriet er løst og at fisken nå har det bedre.

Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap