Chilodonella?

Kopiert fra sykdomsartikkelen.

Chilodonella:
Dette er en svekkelsesparasitt, som er en såkalt fiskedreper. Denne gjenkjennes ved at fisken får et melkeaktig trekk over kropp og finner, og fisken svømmer urolig. Etter hvert vil dette gå over i mer apatisk og slapp adferd, og finneklemming. Om parasitten får leve lenge nok på fisken, vil den løse opp huden, slik at den blir hengende i filler.

Behandlingsforslag: eSHa Exit, gjerne i kombinasjon med eSHa 2000.
------------------------------------------------------

Er ikke sikker på om det var det min ene Black Molly døde av i morges. Det lignet litt på det som står ovenfor her.

Ennå en molly begynte å bli hvit på siden av "ansiktet". Nå går den i karantenekar; skal prøve varmekuren først. Eller kanskje jeg må bruke eSHa Exit og eSHa 2000 i stedet for varmekuren? Har en følelse av at det er for sent å kurere fisken, men ingenting skal være uprøvd.
Varmekuren har effekt på en parasitt, hvitprikk. Muligens også Oodinium.

Så lenge det er noe annet, er det bare tull å prøve med varme. Det vil rett å slett gjøre vondt verre
Det er kun denne ene flekken med hvitt. Ser ut som det er noe som løsner - eller er løs; kan ikke forklare det.

I alle fall er hun kvikkere i dag til tross for det varme vannet. Tror jeg fortsetter varmekuren, men bytter vann med ferdig oppvarmet vann (med varmekolbe), så får jeg se hva som skjer etter hvert.

Var så sikker på at jeg skulle finne henne flytende i dag.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap