Kvite prikker

Etter ei dårlig uke sist uke då Gurami drepte x antall fisker trudde me at alt var i orden igjen etter me fjernet den, men nei.

Nå har slørhalene fått kvite prikker på finnene, og som eg kan hugse frå før av er dette ein sjukdom!!!

Kva skal me gjør no??? Har testa vatnet og pH 7,2 og nitrit 0. Fiskene har jo blitt litt stressa den siste uke av gurmaien og at me til stadig måtte fange opp død fisk.

Og på toppen av dette kjøpte eg nye fisker og satte uti i dag FØR eg oppdaga utbruddet.

Jeg hadde kjøpt medisin og hatt i karet før de andre fiskene stryker med. Hvitprikk er en kjedelig sykdom. Hadde mange platyer som døde av dette.

Mvh Linka
Siden du har kaldvannsfisk, ville jeg ikke behandlet med temperaturkuren.
Jeg ville derimot kjørt en kur med eSHa Exit, markedets uten sammenligning beste medisin mot disse parasittene
Hmm Det fekk eg ikkje tak i det du annbefalte men noko anna med namet puktol 1000, får satse på at det hjelper. Det er ikkje mange prikker på fiskene så trur ikkje det har kommet så langt
eSHa sine medisiner må bestilles online.

Er det JBL Punktol du har fått tak i, "puktol 1000" gir umåtelige 0 treff hos google
Frank Angell
eSHa sine medisiner må bestilles online. Er det JBL Punktol du har fått tak i, "puktol 1000" gir umåtelige 0 treff hos google ;)

Stemme det, ein aldri så liten skrive feil frå min siden
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap