palett hann med sopp?

Matet fiskene nå og på siden av palett-hannen min er det en oransje prikk, kan dette være sopp?? Håper på raskt svar så jeg kan kjøpe eventuelle medisiner i morgen.
Sopp er gjerne hvit/grå og lodden, så jeg tviler på at det er sopp.
Kanskje det var en matrest?
Tviler på at det er en matrest for den sitter ordentlig fast det ser nesten ut som det sitter under skjellene og det er en liten bulk ut der. Tror du det kan være farlig.
Jarle_B
Tror du det kan være farlig.

Det er ganske vanskelig å si noe om uten å se fisken. Kanskje du kan få tatt et bilde?
Jeg kan prøve men pappas digitalkamera er ikke det beste å ta bilder med.
Det er ikke sopp, at to grunner
Sopp er på overfalten, og som Tone sier, gråhvit og lodden.

En orange flekk under skjellene er enten en svulst, virus eller en parasitt.
Mest trolig dreier deg seg om en eller annen form for rundorm.

Forsøkt å ta bilder, gi fisken optimalt stell, og studer nøye fremover. Det er mine beste råd
I tilegg til den oransje prikken står det ene øye litt lenger ut enn det andre :S
Her er noen bilder. veldig dårlig kvalitet, men kanskje bedre enn ingenting?
Nå står øyet hans enda lenger ut fra hue :S Hva skal jeg gjøre?? håper på raskt svar så jeg kan kjøpe medisiner i morgen. Får ikke tatt bilder for når jeg kommer gjemmer han seg i hulen
INgen som vet? Redd han skal dø
Matet nå, og har visst glemt å si at munnen hans er litt rar. Munnen har vært rar lenge før han fikk sykdommen (tror det var etter en krangel med kona). Har fått nye bilder å nå fikk jeg sett ham på nært hold og det ser "den orasje prikken" mer ut som om han mister skjellene Noen som vet hva dette er???
Det kan jo være at han har klemt seg fast et sted eller noe og blitt oppskrapet. Mulig derfor øyet er slik på den siden også. Dette er bare en teori fra min side, men hvis det er det som er problemet vil hyppige vannbytter være en bra hjelp. Tilsetning av Eshas vitaminer kan også være positivt.

Å gi ham medisin når en ikke helt vet hva som feiler ham er ikke særlig smart siden det kan forverre situasjonen.

Det beste rådet er rett og slett å gi ham så godt stell som mulig. Skulle det oppstå endringer eller andre symptom får du si fra igjen. Krysser fingrene for at det går bra jeg
Tviler på at han har klemt seg fast noe sted siden det er ingen steder jeg tror det er mulig. Han er viltfanget og har veldig lite lyst å kjøpe ny
Han blir bare verre og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bør jeg avlive ham?
Så trist da Hvis han har sluttet å spise og ser ut til å ha det ille ville jeg nok ha avlivet den, ja. Dessverre er det ikke alltid en finner ut hva fiskene egentlig feiler eller en finner det ut for sent til å gjøre noe med det.
Høres ut som om fisken din lider.. Jeg ville latt den slippe nå.
Jeg har avlivet den og i går kjøpte jeg en ny. Hunnen min svømte litt sammen med ham men jeg fikk ikke sett så mye fordi det ble litt sent, og jeg måtte skru av lyset. Når lyset går på i dag gleder jeg meg til å se på ham
Har visst glem å oppdatere denne tråden. Denne gangen er det gledelige nyeheter Etter at jeg avlivet den dro jeg til butikken og kjøpte en ny flott hann! I starten var han ltt sky, men han kom seg til rette. Den gamle hunnen ble innteresert de ble et par og det var på gang. Sist lørdag var jeg veldig sikker på at det var egglegging og det var det !
Nå venter jeg spent på¨eggklekking, og ungenes første luftetur!!
Oi jeg skrev visst at jeg kjøpte ny i det forrige innlegget.
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap