mystisk neontetra død
neon tetrane mine driver å dør litt om dagen.. det vil si all den andre fisken (coryr og ancistrus) har det fitn men tetraene stryker med en og en kanskje en om dagen og di ser veldig pjuske ut når de blir dårlig de som ikke er døde ser friske ut men alikevel dør de sakte men sikkert ut... hva er dette og hvorfor har testet vnnet og alt er bra gh-2 ph-7 null nitrit
Postet 21.09.07 kl 20:46
Endret: 23.09.07 kl 12:22
Postet 22.09.07 kl 09:12
Spør du meg, spør jeg deg... Det er ikke lettere å sitte på avstand å gjette, enn i din egen stue.
Det er ingen indikasjoner på hvorfor de dauer, og da er det heller ikke lett å sette fingeren på noe.
Obduksjon av ett av kadavrene kan gi svar, men der kan jeg ikke hjelpe
Om du legger litt innsats i å beskrive "hvordan de ser litt pjuske ut", kan dette kanskje gi noen peikepinner på de mange hundre potensielle dødsårsakene.
Det er ingen indikasjoner på hvorfor de dauer, og da er det heller ikke lett å sette fingeren på noe.
Obduksjon av ett av kadavrene kan gi svar, men der kan jeg ikke hjelpe
Om du legger litt innsats i å beskrive "hvordan de ser litt pjuske ut", kan dette kanskje gi noen peikepinner på de mange hundre potensielle dødsårsakene.
Postet 22.09.07 kl 10:42
vanekelig og forklaer de som ser pjuske ut mister litt av halen og det kan se ut som et slags belegg på de noen steeder litt loddent ser nesten ut som de råtner levende.... men det som er rart er at de som lever ser friske helt til de plutselig sliter. all den andre fisken har det bra, hært om neon syken men hva er dette? vurderer nå å ta neon tetran ut av karet.
Postet 22.09.07 kl 10:45
Høres ut som en bakteriell infeksjon som går over i sopp. Neontetraene kan være ekstra svake for slike sykdommer.
Neonsyken er også en bakteriell infeksjon, som vises i form av tap av farge (neonfargen først) fra halen og fremover. Etterhvert som fiskene blir sykere, vil de miste evnten til å bruke bakre halvdel av kroppen.
Ser ikke bort i fra at det er en kombinasjon her, igjen vanskelig å si siden det ikke er en bedre beskrivelse
Selv hadde jeg forsøkt med en kur eSHa 2000 i karet.
Neonsyken er også en bakteriell infeksjon, som vises i form av tap av farge (neonfargen først) fra halen og fremover. Etterhvert som fiskene blir sykere, vil de miste evnten til å bruke bakre halvdel av kroppen.
Ser ikke bort i fra at det er en kombinasjon her, igjen vanskelig å si siden det ikke er en bedre beskrivelse
Selv hadde jeg forsøkt med en kur eSHa 2000 i karet.
Postet 22.09.07 kl 10:55
Postet 22.09.07 kl 11:16
Postet 23.09.07 kl 21:27
Endret: 23.09.07 kl 21:28
Postet 25.09.07 kl 21:12
Postet 27.09.07 kl 18:20
Postet 02.10.07 kl 21:34