Syk Gurami

Hallo,er helt ny på forumet. så hvis det blir noe knot håper jeg dere er litt tålmodig med meg. Jeg har 3 stk blå guramier, 2 av dem har akkurat samme oppførsel som i denne linken http://www.otc-mc.org/~215/tmp/fisk/Gurami2.wmv Det jeg lurer på er, om noen har funnet ut om det er sykdom, dårlige vann verdier eller andre ting. hadde også vert gøy å vite om fisken på filmen klarte seg.
Jeg foreslår at du legger inn bilde av guramiene dine og forklarer mer om oppførselen. Guramien på filmen var tydelig nappet i finnene og uten å vite noen som helst bakgrunnsinfo er det umulig å si noe om hva som feiler den.

Gi oss litt mer info om fiskene og akvariet så skal vi prøve å svare
Akvariet mine guramier går i er ett juwel rio 125l , med orginal pumpe. Vann verdier er målt med Tetra dråpe test, Ph 7, Nitrit 0, Gh6 og temp er 25 grader. Andre fisker er,1 ancistrus, 2 scalarer. 5 pansermaller,3 SAE og 3 dverg botia, scalarene er ganske små.

Akvariet har vert i drift ca 1,5 år,og har aldri hatt noe sykdom , ikke som jeg vet i alle fall.

Tror Guramiene var i lek 3-4 dager før dem så litt slappe ut, og fikk disse merkerlige bevegelsene, hannen drev og prøvde å lage skum rede, noe som ikke gikk pga manglende flyte planter og strømninger i overflaten. Dem står liksom stille i vannet og skyter seg frem og tilbake med brystfinnene, akkurat som på filmen.Jeg kan ikke se noen utvendige skader på noen av dem,
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap