JBL Punktol - Amanoreker og eplesnegler
Postet 01.10.07 kl 11:20
Jeg ville ikke tatt sjansen på at de ville overleve behandlingen med dette stoffet. Hvis du ikke har et ekstra kar å ha de over i under behandlingen kan du kanskje ha de i ei bøtte så lenge. Uten varmekolbe bør den stå på et varmt rom og har du ikke innkjørt pumpe så skift en tredel av vannet hver dag. Hos meg har dette gått bra for noen dager. Putt gjerne oppi litt flyteplanter og husk å dekke til toppen av bøtta slik at ingen finner på å stikke av
Postet 02.10.07 kl 10:32
For min del har Punktol værken drept bakteriekulturen, Amanoreke eller eplesnegle. Alle lever i beste vellgående, så jeg må si at jeg er meget fornøyd med denne medisinen, helts ville jeg bruke EsHa eXit, men trengte medisinen omgående så Punktolen ble kjøpt på butikk.
Har tilogmed kurert en guppy som jeg ikke viste var syk engang, ikke for hvit prikk da. Den hadde blitt litt nappet på halefinen og fikk mørkeområder rundt "sårene". Den så ikke ut til å ta skade av dette å har levd fint lenge så jeg tenkte ikke så mye på det, men etter jeg tilsatte punktol har alle de svarte "flekkene" forsvunnet
Har tilogmed kurert en guppy som jeg ikke viste var syk engang, ikke for hvit prikk da. Den hadde blitt litt nappet på halefinen og fikk mørkeområder rundt "sårene". Den så ikke ut til å ta skade av dette å har levd fint lenge så jeg tenkte ikke så mye på det, men etter jeg tilsatte punktol har alle de svarte "flekkene" forsvunnet
Postet 02.10.07 kl 12:13
Endret: 02.10.07 kl 12:16
Så fint at det gikk bra! Jeg er så pysete av meg at jeg fjerner snegler og reker selv når jeg bruker eshas medisiner, selv om de fleste sier det går bra
En annen ting er at den ene skjørtetetraen min har problem med et svart område rundt munnen. Kanskje punktol kunne ha fungert på dette også? Fikk noe å tenke på der gitt, men fjerner helt sikkert snegler og reker først
En annen ting er at den ene skjørtetetraen min har problem med et svart område rundt munnen. Kanskje punktol kunne ha fungert på dette også? Fikk noe å tenke på der gitt, men fjerner helt sikkert snegler og reker først
Postet 02.10.07 kl 12:34
Tror nok ikke du merker dau bakteriekultur i løpet av 25 timer
For ja, medisinen vil drepe en god del av bakterier i filteret. Om ikke, er den ikke virksom.
Jeg ville vært uhyre forsiktig med denne opp mot reker\ snegler. Den inneholder riktignok ikke de verste giftstoffene for disse skalldyrene, men gunstig er det heller ikke.
At de ikke har daua ennå, betyr desverre ikke at de ikke kommer til å gjøre det
For ja, medisinen vil drepe en god del av bakterier i filteret. Om ikke, er den ikke virksom.
Jeg ville vært uhyre forsiktig med denne opp mot reker\ snegler. Den inneholder riktignok ikke de verste giftstoffene for disse skalldyrene, men gunstig er det heller ikke.
At de ikke har daua ennå, betyr desverre ikke at de ikke kommer til å gjøre det
Postet 02.10.07 kl 12:52
Postet 05.10.07 kl 01:49