Er nybegynner og nå lurer jeg på om jeg har fått hvitprikk på fiskene mine? Oppdaget i går at det var 2-3 hvite prikker på noen få neontetra (har 24stk) og den ene ancitrusten. I dag er prikkene nesten borte fra sugemallen, men sitter fremdeles på tetraene, har ikke spredt seg.
Var på dyrebutikken og fikk Sera Costapur, men etter å ha lest litt her på forumet om dette produktet, har jeg tenkt å levere det tilbake. De sa at ingen fisker/planter ville dø, og det ville ikke gå ut over bakteriekulturen, men jeg forstår at flere her inne har hatt dårlig erfaring med det.
Nå lurer jeg på å sette i gang en varmekur, men er så usikker på om det virkelig er hvitprikk. Skulle ikke disse prikkene ha spredt seg ganske fort?
Har neontetra, 2 perlegurami, 6 corydoras julli, 4 rød platy og 2 ancistrus, er det noen av disse som ikke tåler en slik behandling?
Har også sendt etter Esha extra fra Webzoo, men vet ikke når jeg får denne medisinen. Burde jeg vente og heller prøvd den, at det er bedre for fiskene? Alle fiskene er ganske unge/små.