Etter sykdom - Hva må gjøres?

Nå har eg brukt punktol i karet mitt i snart 4 dager, med 1 dag uten symptomer så skal dosere en siste gang i morgen å så er medisineringen ferdig. Men det jeg lurer på, hvordan får jeg vekk alle medsin restene etter på?

Har tenkt å kjøre med kullfilter i ca 2 døgn, og bytte 50% vann i to-tre dager, vill dette kvitte seg med medisinrestene? Ser at mange kaster grusen/sanden og tilsetter ny etter bruk av medisin, er dette nødvendig?
Det holder å bytte vann etter medisineringen. Kullfilter er kjempebra. Om bu bekymrer deg for bakteriefloraen i karet, kan du jo tilsette en dose bakterier også.
Kullfilter er absolutt å anbefale. Dette bør kjøre i noe mer enn 48 timer, bare for å være sikker. Rett å slett siden det er forskjell på kullet, og noe av dette trenger litt tid for å "aktiveres".

Å bare bytte vann, krever daglige vannbytter på 30-35% i minst 14 dager for å få det meste av giftstoffer ut av karet.
Burde jeg bruke kullfilter når jeg har brukt EsHa exit og 2000, og fiskene er frisk?
Malin.P
Burde jeg bruke kullfilter når jeg har brukt EsHa exit og 2000, og fiskene er frisk? :)

Det sies at det ikke er nødvendig med disse, men jeg foretrekker å fjerne alle rester av slike kjemikalier med kull. Bedre føre var, er vel ikke det dummeste konseptet en kan følge
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap