syk fisk etter "behandling"

er ganske sikker på at det er noe i veien med corydorasene mine kan ikke se noe på trinileatusene eller metaene men de er stresset og en er svak i fargen. på aeneusene (som går i et annet kar foreløpig) så er noe av det svarte på de hvitt ikke et lag ser bare ut som en annen farge. har testet vannet det er fine verdier. det jeg lurer på skal medisinere med esha 2000 når det kommer i posten.evt vor lenge medisinere og vor lenge kull filter etterpå? er det nødvendig å skifte sand etterpå(håper virkelig ikke det...) og når kan man ha oppi evt ny fisk? takknemlig for alle svar.
Behandling, enten det er det ene eller det andre en behandler med, skal foregå til fiskene er symptomfrie, og gjerne ett par dager etter dette.
Om det ikke er noen nevneverdig effekt av behandlingen etter en ukes tid, må en vurdere andre behandlinger.

Etter endt kur, filtreres vannet over aktivt kull i minst 3 dager.
ok. hvordan fungerer egentlig kullfilter? må man ha ut svampene i mellomtiden? da vil jo bakteriene i de dø å det er vel ikke helt heldig... og når etter behandling og kull filtrering kan man ha ny fisk i?
Til enkelte filtre finnes det egne tilpassede svamper som inneholder kull. Til blandt annet utvendige filtre, bruker de fleste en tilpasset mengde kull i en filterpose, lagt rett i filteret.

Selvsagt er det behov for å fjerne noe filtermasse, men det er noe en bare får ta på kappa
Alternativet er å sette inn ett kullfilter som drives med en egen pumpe, det er fullt mulig det også.
ok takk for svar skal se om jeg får igang den fluval pumpen som røyk... å sette kull i den
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap