trenger veldig rask hjelp reiser om 1 time

mine guppyer forsvinner litt etter litt.. halene blir spisse, og plutselig ligger di døde på bunnen uten hale!:O hjelp meg.. trenger rask hjelp
Er det noe hvitt på disse? Tror nok vi trenger litt mer info? Bilder?

Hva slags fisk har du sammen med de?
Fredly
Er det noe hvitt på disse? Tror nok vi trenger litt mer info? Bilder? Hva slags fisk har du sammen med de?

det er bare guppyer og black mollyer i akvariet.. halespissen blir litt rødaktig og det er akkurat som de limer seg sammen til en spiss.. og når fiskene begynner å dø, liksom rotner halen..:S og de ligger ofte helt i ro på bunnen..
jeg er også redd for mine yngel som liger i flytekassen
Det kan være finneråte. Det står litt om det her
LFN
Det kan være finneråte. Det står litt om det [URLBLOCK1]

Har aldri sett en fisk med finneråte, men tror det kan høres mye ut som det ja=)
Fredly
[QUOTE=LFN]Det kan være finneråte. Det står litt om det [URLBLOCK1]

Har aldri sett en fisk med finneråte, men tror det kan høres mye ut som det ja=)

jeg fikk vite det kunne være en parrasitt kallt gyro ett eller annet.. stemmer dette?
Spiss hale på guppy synes jeg høres mer ut som gyrodactylus (svekkelsesparasitt) enn finneråte.
Står om parasitten i sykdomsartikkelen og du får opp endel treff hvis du søker på "spiss hale" i forumet.

Virksomme medisiner er i tilfelle Prazi Pro og Flubenol 15, begge må bestilles fra utlandet. Ta også en titt på denne linken.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap