Avmagret gurami. :S

Dverggurami hannen min blir bare tynnere og tynnere. Nå er han så tynn at man tydelig kan se formen på kraniet, den er helt innhul bak "nakken" og man kan såvidt se formen på beina fra hode til spole. Jeg skjønner ikke hva som feiler den, for han er rask og kvikk og spiser godt! Har studert han om jeg kan se noen ting rundt endetarmsåpningen eller om han har noen flekker/parasitter men kan ikke se noe. Ingen andre fisk hviser tegn til avmagring eller sykdom. Noen som har en peiling på hva dette kan være?
Den lider trolig av en eller annen innvoldsparasitt, som eter i seg det meste av næring fisken for i seg. Det er ikke alltid slike lar seg påvise uten å åpne fisken, og det er jo som kjent en engangsaffære

Du kan forsøke med medisiner som prazi pro, og flubenol. Disse vil ha effekt om det er ett slikt problem, men om fisken lar seg feite opp igjen, det er vanskelig å si her jeg sitter. Noen ganger er skadene på fisken så store, at man bare utsetter tidspunktet for når den dauer, desverre.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap