Lidende platy?

Er virkelig beskymret for den ene platy-hannen min.
Han virker slapp og når han kommer i nærheten av innsuget til pumpa har han problemer med å komme seg løs, også hvis han kommer borti en av de andre fiskene har han ingen motstandskraft til å holde seg riktig vei eller på rett kjøl. Når han svømmer rundt i karet har han en slags rykkvis svømming og ofte litt skeivt med halen hengende litt mer nedover. Hanne klemmer ikke finnene eller klør seg mer enn normalt. Når jeg mater de prøver han å spise men får ikke i seg like mye som de andre friske og jeg synes han ser litt tynnere ut enn normalt. Dette er andre dagen han har det og ingen av de andre ser ut til å ha de samme symtomene.
Det ser ikke ut som han har det godt og lurer på om det beste eventuelt er å avlive den siden det bare er den som har det og i så fall hvordan...
jeg hvet veldig lite om sykdom, hyppige vannbytter ville kanskje hjulpet litt, men det virker som om det er vanskelig å redde den nå. Jeg ville avlivet den. Putt den i kokene vann, det er bedre enn at den lider.
Fisken er helt klart svært svekket, men hva og hvorfor, kan jeg ikke trekke en god nok kunklusjon ut fra innlegget ditt om.

Jeg hadde avlivet fisken, det er skjelden at en greier å berge så svake fisk uten bruk av masse tid, energi og daler.
Tusen takk for rask hjelp!
Tror eg skal avlive den nå så fort som mylig...
Tilfeldig bekjentskap
© Tonje_R
Reklame for plussmedlemskap