Ang medisin

Har hatt oppi tetra contralck eller hva den nå heter, men jeg fikk tips jeg om at den ikke var noe særlig.. Så jeg tenkte å bestille denne esha exit. Men kan jeg ha den oppi når jeg allerede har hatt oppi tetra contralck?
Man skal ikke blande medisiner, så, nei, du bør først kvitte deg med medisinen du har hatt i vannet (det kan du gjøre ved å filtrere over kull en kort periode). Men dersom du allerede har startet en kur med Tetra Contraick, bør du også fullføre den. Å stoppe midt i en medisinkur er ikke å anbefale. Jeg har lite erfaring med Tetramedisinene, men jeg ville ha vært på vakt i forhold til vannverdiene etterpå. En del medisiner har en tendens til å ta livet av bakteriene i filteret (det er der eSHa-medisinene er suverene - de kverker ikke filterbakteriene), og da vil du få problemer med ammoniakk og nitritt i vannet etterpå. Men siden du allerede har puttet medisinen i vannet, er den skaden allerede skjedd (hvis den skjer).
Så det du prøver å si er at jeg bør bare fortsette å medisinere med tetra-medisinen, eller at jeg bør få den ut at vannet? (Fiskene mine har fått flere prikker etter medisineringen..)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap