Hvite flater på malle

For noen dager siden fikke jeg tak i 3 stk LDA33 maller, så nå har jeg 4 stk. Disse bor i en 325 liter.

I dag oppdager jeg at 2 av disse har hvite områder på hode som strekker seg bakover mot ryggfinnen, den ene har også litt mer muggaktig utseende på de områdene.

Tenkte jeg kunne putte disse mallene i en 54 liter og medisinere de der, ingen andre fiskene i 325 literen ser ut til å være plaget.

Lurte litt på om jeg kan bruke eSHa Exit, det har jeg stående her i skapet....
Hei
Høres ut som du har fått sopp der, du kan no se hva som står i artikelen her
Jeg har lest til og med før jeg postet første innlegg....

Mallene er under behandling....

Kan jo ikke sitte å se på noen syke maller til man får et svar på forumet....

Men jeg prøver med exit, ser hvordan det går, kan vel ikke bli værre.
Du har fått med deg det ang. gh-verdien ved bruk av disse eSHa-medisinene?
Ved gH under 4, må medisindosen dobles. Medisinen er tilpasset bruk i det harde kranvannet de har i en del andre land i Europa (som Tyskland og England f.eks.).

Jeg pleier å heve gH istedenfor å doble medisinbruken, jeg.
Det er vel forresten eSHa 2000 du bør satse på her. Den er mot sopp, finneråte og bakterieangrep, såvidt jeg husker. Er ikke Exit mot hvitprikk?
Ja jeg er litt usikker hva jeg skulle bruke, fikk ikke svar da jeg oppdaget problemet, tenkte det var bedre enn ingen ting, i tillegg til at jeg fant denne produktomtalen av Frank, så jeg satset, mulig det var litt feil?!?"

To av de tre mallene ser bedre ut, mens den siste har uendret status og det var den som var hardest rammet også. Ligger litt vanskelig til, så får ikke tatt bilde, skal prøve senere.

Gh, nei det var jeg ikke klar over, skulle jeg doblet dosen?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap