Betennelse på svømmebuken

ER medi mor noe bra medesin til betennelse i svømmebuken? jeg har tre guramier (to perle og en rød), en molly (to har dødd i det siste) og mange molly barn, samt to panser maller. Er medisinen Medi mor fra Aquarium Mûnster noe bra? Kan noen av fiskene reagere?? er usikker og ville sette pris på all hjelp, jeg er veldig fersk med syke fisker.
Svømmebuken, ja... den var ny. Sannsynligvis svømmeblæren?
Men hvordan vet du at det er det som er i veien med fiskene?

Medimor fra Aquarium Munster:

"Infections of ornamental fish may be shown though symptoms like white-yellowish velvet-like coatings, cotton wool-like coatings, ulcers, wounds and inflammations.

Further signs are bloody spots, loss of skin and scales, raised scales, fin rot, clouded mucous membrane, white mouths, staggering, popeye ("Exophthalmus"), swollen abdomen ("dropsy").

Especially in cases of an unsecure diagnosis medimor has a powerful effectiveness against most infections. It is well-tolerated and suitable for ornamental fish in marine and fresh water
.
"

Jeg tror du skal være oppmerksom på at veldig mange medisiner ødelegger filterbakteriene også.

[External Image]
Hihi.
Hihi, ja den var ny var selvfølgelig svømmeblæra jeg mente. Har ikke sett annet enn det som sto på pakningen. Jeg bare lurte på om det kunne skade noe i filteret?
Som Mona sier, mange medisiner ødelegger filterbakteriene i stor stil. Hva denne gjør, vet jeg ikke, og når jeg heller ikke vet hvilke mengder av virkestoffene som er i denne, må jeg melde pass.

Om du derimot forteller hva medisinen er bassert på av virkestoffer, og mengder, er det mulig å svare på om denne er døden for filteret eller ikke.

Hvordan vet du at fiskene har en infeksjon i svømmeblæra forresten?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap