Sjuk Neontetra. Men Hva ?

Noen så kan si meg hva for sjukdom dette er . Det er 3 Neon som har dette nå av en stim på 15 stk. alle andre fisk i karet ( 110 L ) ser friske ut,. Lurer også på hva medisin som kan hjelpe .
Jeg er ikke akkurat sykdomsekspert, men det ser ut som om den gaper veldig? Ser det ut som om den prøver å spytte ut noe? Klarer du å se om skjellene på fisken strutter litt? I så fall kan det være bukvannssott. Går ut fra at du har kikket i artikkelen om sykdommer?
I tillegg til denne gapingen, som kan komme av struma, bukvannsott og en del bakterielle infeksjoner, lider fisken av minst 1, trolig flere, parasitter.

Jeg hadde nok vurdert det slik selv, at sjangsen for å berge denne og de to andre pasientene er såpass liten\ kostbar, og derfor sendt disse tre til de evige neon-marker
Ja har sett å lett litt rundt men fant ikke så mykje så eg kunne forbinde det med.- Ja dei gaper hele tiden, ser ut som munnen har låst seg i åpen stilling.- å det ser ut for at det er en del små prikker eller kanskje mer lignende bløt dun på dei.Mest fra midten på fisken å bakover.- Kan ikke sjå at sjell stikker ut. Tror eg sender dei avgårde ja,. Tar dei nå med en gand for tror heller ikke at det der kan leges med noe medisin. Takk Takk
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap