Hvitprikk
Jeg har hatt dette akvariummet på 45 L som heter guppy hotel.
Det begynte med at fiskene ble slappe og etter hvert begynte de og få hvite prikker. Jeg har kjøpt medesin mot hvit prikk som heter: Sera Costapur som jeg kjøpte på centrum zoo i drammen. Denne skal medisineres med annen hver dag i en uke som jeg har gjort. Fiskene har blitt kvikkere men den ene har forsatt hvite prikker.
SKAL JEG MEDISINERE EN UKE TIL??? Venelig hilsen Anders
Det begynte med at fiskene ble slappe og etter hvert begynte de og få hvite prikker. Jeg har kjøpt medesin mot hvit prikk som heter: Sera Costapur som jeg kjøpte på centrum zoo i drammen. Denne skal medisineres med annen hver dag i en uke som jeg har gjort. Fiskene har blitt kvikkere men den ene har forsatt hvite prikker.
SKAL JEG MEDISINERE EN UKE TIL??? Venelig hilsen Anders
Postet 04.11.07 kl 11:37
Endret: 04.11.07 kl 11:39
Det enkleste er å øke temperaturen, hvis du søker i feks sykdomsartikkelen (under artikler på øverste linje) vil du finne endel info.
Et søk i forumet gir masse, masse treff og nyttig informasjon og erfaringer med hvitprikk.
Dette er en sykdom som er vanlig og ganske enkel å fjerne, ikke få panikk
osv osv
Postet 04.11.07 kl 11:45
Postet 04.11.07 kl 11:46
Postet 04.11.07 kl 11:49
Postet 04.11.07 kl 11:52
hei
tusen takk for info
Postet 04.11.07 kl 12:02
Postet 04.11.07 kl 12:10
ss
har begynt varmekur nå
Postet 04.11.07 kl 12:24
Vil bare legge til, at en del produsenter oppgir i bruksanvisningen en "forebyggende" dossering, som skal gjentas annen hver uke.
Dette er totalt meningsløst, man oppnår 2 ting:
Parasittene blir resistente mot virkestoffet.
Filterbakteriene går på en smell så ofte at en får problemer med sekundære problemer.
Medisiner aldri uten å vite hva en medisinerer mot, og medisiner med riktig medisin og dose.
Der en kan unngå kjemisk krigføring, unngår en det
Dette er totalt meningsløst, man oppnår 2 ting:
Parasittene blir resistente mot virkestoffet.
Filterbakteriene går på en smell så ofte at en får problemer med sekundære problemer.
Medisiner aldri uten å vite hva en medisinerer mot, og medisiner med riktig medisin og dose.
Der en kan unngå kjemisk krigføring, unngår en det
Postet 04.11.07 kl 12:40