Sykdom på moskitotetra!

Har sett at en av moskitotetraene mine holder seg mye for seg selv og jager fisk som kommer i nærheten, den har et brunrødt sårlignende område på ryggen. Prøvde å fange den men den klarte å smette seg unna hele tiden! Hva kan det være? Har sett at to av de andre moskitptetraene har fått en hvit prikk på nesen og en annen igjen noe rødt rundt rumpehullet! Disse oppfører seg normalt! Ingen av de andre fiskene ser syke ut!! Hva kan dette være for noe og fins det en kur hvor jeg ikke trenger å fange den enkelte syke fisken? Mvh Kristian. PS: har kjørt en saltkur med NORAQ akvariesalt.
Ett sår kan være relatert til det meste, skader, bakterier, sopp, virus og enkelte parasitter.
Det er ikke mulig å si hva uten ett godt bilde av "pasienten", selv da kan det være vanskelig.

Å forestlå behandling der en ikke kjenner årsaken, er helt utelukket for min del. Hjelper fint lite å behandle mot bakterier om det er virus, f.eks

Selv hadde jeg skippa saltet, og heller foretatt daglige vannbytter til enten problemet er løst, eller at man har fått stilt en riktig diagnose.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap