Lus lignende saker, hvordan behandler man? Haster!

Jeg har akkurat oppdadget under rensing av avkariet at det er mange lus lignende, små hvite saker som hopper rundt i vannet. de er omtrent 1-3mm lange og enkelt synelig ved det blotte øye. Hjelp! jeg aner ikke hvordan dette behandles, dette er jeg veldig fersk med. hvordan behandler man dette? jeg har 5 molly unger i akvariet, to panser maller, og to guramier i akariet. jeg har mistanke om nå at den allerede har krevd 4 av mine fisker livet. Hjelp.
Det er nok bare vannlopper. Jeg har sånn i de fleste akvariene mine. De er helt snille, og fiskene syns de smaker godt :P
krysser fingrene mine motvillig
jeg håper inderlig at du har rett, og at jeg begymrer meg for ingenting, men det er slik at mange av fiskene mine har dødd i det siste, uten at noen åpenbar grunn har framkommet. derfor håper jeg bare at det ikke det dødelig(for mine gjenlevende fisker) , men håper det også. Da får jeg en grunn til mine stakkars fiskers død. at fire fisker dør etterhverandre, en pærlegurami og tre mollyer. jeg er som alle andre her veldig glad i fiskene mine. de lus/loppe tingene er gul aktige, det så jeg nærmere på nå.
Har du målt vannverdiene? Når starta du akvariet?

Vannloppene som jeg har er hvit/gule.
hm
Jeg startet akvariet for noen måneder siden. mine dyr ting er også gul/hvite. det er nok bare vannlopper. men jeg lurer fortsatt på hva som drepte mine tre mollyer, men de kom jo opprinnelig fra samme akvarium på dyrebutiken. så. jaja. takk for hjelpen. en ting til, kan slike lopper smitte fra akvarium til mennesker og vice vresa? eller bare føler man det ekstra godt at det klør overalt når man driver med akvariet
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap