varme kur

Hei igjen!

Justerte varmen på kolben min til 32 grader , men temperaturen ligger berre på 29 grader , er nå 24 timer sidan eg skrudde den opp. Er den temperaturen høy nok til å ta kneken på sjukdommen på min fisk ?
har elfenbein ciklider med røde utslett og nokon oransje prikker , nokon som har pailing på korleis sjukdom dette kan vera? Har ein kur på dai no med sera costapur som eg begynte på i går,
Men eg har også ein annar medisin på hand, denne heiter Sera omnipur?
Det gjelder å bruke riktig medisin til riktig sykdom da. Du kan ikke bare kaste en cocktail oppi karet, skru opp varmen og så er alt bra. Tvert imot vil sikkert mesteparten dø da. Høy varme er stor belastning for mange fisk, og det er også medisin, så man bør velge en av delene, og ihvertfall lufte vannet bra slik at det blir nok oksygen til fiskene da både varmt vann og medisin i vannet vil gjøre det vanskeligere for dem å puste.

Foreslår at du går på artikler og sykdommer og leser om hvilken sykdom dine fisker kan ha, og så holder deg til EN løsning for å kurere dette.
Orange prikker er i alle fall ikke hvitprikk, og da er økt temp det dummeste en kan gjøre.
Parasittene, om det er slike, vil da formere seg i raskere takt, og en bidrar da til at det er parasittene og ikke fiskene som vinner kampen.

Anbefaler deg om å senke tempen først som sist, slik den er nå gjør den mer ugang enn nytte.

For meg høres det ut som du sliter med både bakterier og parasitter, og da ville jeg personlig brukt eSHa 2000 i kombinasjon med eSHa Exit. Dette bør ha tilstrekkelig effekt.

Costapur er en medisin som kan ha noe effekt, men skadevirkningene er ofte såpass store på økosystemier i karet, at dette er langt unna mitt førstevalg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap