Plutselig død hos fiskene, noen som kan hjelpe?

På kort tid har 5 guppy dame død og 3 malle ka kan grunn vær?
Eg har rætt ph før dem, eg har rett temp.. eg har ikke nøytritt? ka som e feil ? e kun guppy damer og malle som dør? jør eg nå feil? damen hold seg oppe atme overflata.. Får panikk.. hjølp meg nån....
Først må du skifte halvparten av vannet - med en gang!
har jo skifta over 30% før i dag.. Halvparten død før halvparten etter
ka som e feil? e jo ikke nåkka gæle med vannet ha jo tæsta før alt i dag jo
hvor lenge har karet vært i gang?
godt over 6-8 uker... har bare hatt fesk i vannet i 3-4uke
Da er det trolig sykdom det dreier seg om - der velger jeg å ikke stille diagnose - er nok andre som kan mye mer enn meg der.
kor kan eg fin det ut på den hær tia av døgnet?
På de døde fiskene, har du sett noe mistenkelig rart med dem, som hvite prikker, røde irriterte partier på fiskene e.l?
Det kan sikkert være mykje som har skjedd i karet, men viss fiskane ofte er i overflata for å puste kan det tyde på at det enten er nitrit eller for lite oksygen i vatnet. Sett utløpet på pumpa slik at det plaskar littegrann i overflata.

Artikkel om sjukdommar finn du her.

Når du har ein mistanke om kva slag sjukdom det er kan du søke på ordet i forumet eller eventuelt spørre.
Magnus Tjønn
Det kan sikkert være mykje som har skjedd i karet, men viss fiskane ofte er i overflata for å puste kan det tyde på at det enten er nitrit eller for lite oksygen i vatnet. Sett utløpet på pumpa slik at det plaskar littegrann i overflata. Artikkel om sjukdommar finn du [URLBLOCK1]. Når du har ein mistanke om kva slag sjukdom det er kan du søke på ordet i forumet eller eventuelt spørre. :)

Fokuser på denne !

Er du helt sikker på nitrittmålingene dine. Er den gjort med dråpetest?
E jort me dråpe test... Sjækka på dyre butikken også vist seg at næstn alle i det kullet på dyre butikken ha død. va ikke min feil
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap