Hjelp mine små og meg

Etter at jeg forrige helg mistet to Guppy og en black molly har jeg denne uka mistet to av molly babyene i karet. Den ene B mollyen som svømmer rundt og spiser helt vanlig og napper på de andre damene har fått et parti (lite) på ryggen som er hvit. Kan det være hvitprikk? eller ser den sykdommen ut som en vanlig prikk. (som dere skjønner er jeg helt nybegynner) JEg har en malle som har hengt på samme sted på glasset (ved fødekarret i vannflata) i et par dager nå.
Hva gjør jeg?? varmbehandling? Medisiner?
Er det hvite veldig små prikker på fiskene kan det være hvitprikk, men hjelper mye med et bilde.
Har du lest artikkelen om sykdom som ligger her på forumet? Om det er en beskrivelse du syntes kan være passende, er det antakelig en smal sak å søke på nettet etter bilder så du kan få bekreftet evt. mistanker.

Kan du fortelle litt kort om karet ditt?
- Hvor stort er det?
- Hvor lenge har du hatt det?
- Hvilke og hvor mange fisker har du oppi det?
. Har du nettopp satt inn nye fisker?
- Hvilke vannverdier har du?
- Hvor ofte bytter du hvor mye vann?

De aller fleste sykdommer kommer av at noe svekker fiskens immunforsvar og dermed gjør de mottakelige for sykdom. Dette kan være dårlig vannkvalitet og/eller stress. Det er derfor viktig å finne ut hvordan vannkvaliteten er. Én ting er at man må kurere selve sykdommen, men enda viktigere er det å ta bort årsaken til den - ellers hjelper det ikke med all verdens kurer og behandling.
Hjelp mine små og meg
karet er en juwel 60.

vannverdier. nitrit 0,ph 7,6,gh 13.

Vi har 2 sverdragere, 4 molly, 2 guippy, og vi hadde 2 ancistrus men den ene fant vi død nå. Skjønner ikke hva det er som skjer i Akvariet vårt. Vi har hatt det siden september.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap