Ectopur

Noken som kjenner til dette? Skulle ha medisin mot finnråte og fekk dette.
Kampfisken brådaua og no en Knurregurami og 2 Ottoa. Hud og halefinne forsvant på timer.
Ønsker å berge dei som er igjen. 3 gurami og 2 otto. den eine er halvdød no.
Kan garantere at det ikke er finneråte som ødelegger fiskene så fort. Finneråte er en ganske treig sak...
Ectopur er langt fra mitt førstevalg av medisin, jeg ville selv heller gått for eSHa 2000, som både er mer skånsom for filteret, og mer bredspektret.

Kan det vere en anna sjukdom da.? Kampfisken var frisk eine dagen og gørrsjuk den neste. Seig halefinne som datt av pluss huda på halve kroppen for.
En fisk forfaller ikke på en slik måte uten at den enten er en uhyre aggressiv bakterie inne i bildet, eller noen uhyre aggressive fisk inne i bildet...
Hva som er tilfellet hos deg skal jeg ikke uttale meg om, ofte er det kampfisk i slike blandinger som er nettopp en slik synder.

Om det er bakteriellt, er dette temmelig skjelden. Har en gang sett en fisk som ble som du beskriver på så kort tid. Denne ble avlivet, livet hadde neppe vært å redde med en så aggressiv sjukdom.

Har bestilt medisin hos Webzoo.
Kampfisken gikk godt ilag med Knurreguramiane.
Veit berre ikkje kor lenge eg bør vente til eg kjøper en ny.? Guramiane har kvikna til igjen, dei som lever selfølgelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap