Kurv ciklide med hyppig pust...

Hjelp..

Har hatt et par med røde kurv ciklider i tanken min i 3-4 mnd nå.. de to siste dagene har "han" bare ligget med buken på et blad og pustet hyppig.. Skjell og øyne ser normale ut men han er noe blekere enn hva han pleier å være.. Hun og resten av tanken svømmer rundt i harmoni..

what can it be?

Testet vannet i går

ph 7
gh 8
kh2
no2 under 0.3 mg pr l

Kan de reagere på nitrat slik som sommerfugl ciklider? Plantet masse nytt forrige helg som fremdeles røyter en del blader, er flink og fisker opp alle løse blader hver dag..

Har montert en co2 pumpe også, kan den ha noe med saken å gjøre?
Mye tyder på at dette er normal oppførsel, opplever selv det samme i disse dager med mitt par og andre i denne tråden:
PHJUuuu!! Nå ble jeg mye roligere.. Var så redd for å miste henne vi nå, syntes så synde på dem når en partner dør..

Men er det normalt at hum puster så fort også? Munnen er liksom konstant åpen og gaper fort..

Hun var å leta etter mat når jeg skrudde på lyset i dag og hun var nesten sort, nå er hun lys limegrønn med mørke prikker og humrer over bladet sitt igjen..

Hun hang der i 8 timer i går og nesten rett etter at lyset kom på i dag foreløpig..

Får kulen litt og se hva som skjer..
Hehe ser at flere har vært urolig for dette, for mine oppfører seg akkurat slik de også. Trodde iallefall en av dem var død flere ganger, siden den lå på siden og så livløs ut, helt til jeg skulle ta den ut med håven .Da blei det liv gitt. Så virker jo som disse ciklidene digger å slappe av, så lenge det ikke er mat å få hehe.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap