Hvitprikk og lett forvirring

Jeg har lest litt i trådene og artikkelen som omhandler hvitprikk, og ble bare forvirret, så da søker jeg litt personlig veiledning.

I karret mitt (180 liter) så har jeg følgende arter

Neon Tetra
Keiser Tetra
Pakistan Botia
Sølvhai
Ancistrus

Har fått utbrudd av hvitprikk på sølvhaiene, står i fiskebasen at maks temp er 28 grader, dermed er vel varmekuren utelukket?

Neon tetraene ligger vel på det samme...

Har Exit og Esha... Hvilken behandling anbefales for å bli kvitt dævelskapet?

Hadde ett ganske stort vannbytte for 2 dager siden med grundig slamsuging, må jeg gjøre dette på nytt?
Fiskene dine skal fint tåle varmekuren Bare sørg for at vannet gjennomluftes skikkelig, enten ved hjelp av ekstra sirkulasjon, eller en luftpumpe.

Om du velger å medisinere, er det Exit som er den rette her
Du må ikke slamsuge på nytt, men det skader slett ikke. Du får da fjerna en del av eggene til parasittjæ...
Gode greier Frank, da skrur jeg opp tempen her... Setter inn den gamle juwelpumpen og kjører strålen i overflaten.

Skulle forresten ta med boka di her om dagen men det gikk i glemmeboken.
Ronny Olsen
Skulle forresten ta med boka di her om dagen men det gikk i glemmeboken.
Så lenge jeg vet hvor den er, er det ikke noe krise
Startet dagen med å be minstejenta stikke fingrene i ørene så jeg kunne få ut noen velvalgte nordnorske gloser. Ser ut som den forbanna varmekolben ikke fungerer, må teste dritten i ei bøtte med vann for å se om den virker.

Tempen har ikke rikket seg en grad på 12 timer...
Auda.... Altså at kolben ikke vil være med på dansen Banning tåler jeg sikkert bedre enn jentungen

Hvor mange W er den på, og hvor mange L vann skal den håndtere? Er den for liten, vil det ta laaaang tid før en merker noe til temp-økningen i karet.
Dette er grunnen til at jeg selv har alt for mange kolber liggende å slenge både her og der. Har da mer enn nok til å sparke tempen både fort, hardt og brutalt opp til det nivå den må
den er på 200 watt, og den har indikator på termostaten pluss at det kommer på ett lys når den slår inn. Kjente at den ble varm i bøtta, men ikke søren om den vil over 25 grader. Denne skal de få i retur...

Men det skjer vel neppe på denne siden av jul, så da er det Exit neste.

ARRRGH!!!!! Gebrauchsinformation...???
Er det i 160litern? Da skulle 200W være mer enn tilstrekkelig til å løfte tempen til langt over 30`C.

Du får bare kjøre på med exit, det er jo en del timer siden symptomene kom, og det er best å få starter en kur så fort som mulig.
Du kan selvsagt få låne kolber av meg om det er det du vil, men det er nesten forjæ... å kjøre ens ærend til sortland for å låne noen kolber (vil jeg tro)
Kjørte 38 dråper med exit i karret, så vi er i gang.

Trenger ikke å låne kolbe, men takk for tilbudet. Regner med det skulle ikke være noe problem for dem å gi meg en ny kolbe.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap