Hvitprikksyken
Hei
Har fått hvitprikksyken i akvariet mitt og har nå satt opp temperaturen til 32. Lurer på om noen vet hvor lenge den bør stå her før jeg senker den igjen. Bør jeg foreta noe vannbytte nå? Har også fått tak i noen medisiner kalt Costapur, noen som har erfaring med disse eller vet noe om hvordan de fingerer. Håper noen kan hjelpe.
Annette
Har fått hvitprikksyken i akvariet mitt og har nå satt opp temperaturen til 32. Lurer på om noen vet hvor lenge den bør stå her før jeg senker den igjen. Bør jeg foreta noe vannbytte nå? Har også fått tak i noen medisiner kalt Costapur, noen som har erfaring med disse eller vet noe om hvordan de fingerer. Håper noen kan hjelpe.
Annette
Postet 29.12.07 kl 13:33
Postet 29.12.07 kl 13:37
Postet 29.12.07 kl 13:51
Postet 29.12.07 kl 15:09
Postet 29.12.07 kl 15:50
Såpass høy temp fortrenger en del O2, så du bør sette utblåset på filteret til å jobbe skikkelig i overflata, om du ikke har tilgang på en luftepumpe.
Å bytte vann resulterer ofte i at en senker tempen noe, som ikke er spesielt heldig.
I tillegg er det gjerne mer Co2 enn O2 i springvannet, og effekten er da heller dårlig der en sliter ned O2-mangel.
Å bytte vann resulterer ofte i at en senker tempen noe, som ikke er spesielt heldig.
I tillegg er det gjerne mer Co2 enn O2 i springvannet, og effekten er da heller dårlig der en sliter ned O2-mangel.
Postet 29.12.07 kl 16:31
Postet 29.12.07 kl 16:35
Takk for gode råd, nå er hvitprikksyken på vei til å forsvinne tror jeg. Bare en fisk igjen med mange prikker. Vet ikke hvorfor dissse ikke forsvinner. Ett nytt problem har imidlertid oppstått, tror det er finneråte på to av fiskene. Den ene tetraen har nå strøket med. Den ene regnbuefisken har imidlertid noe som ligner på finneråte på den ene finnen. Har nå tilsatt noe salt i vannet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Noen som vet????
Postet 01.01.08 kl 22:24