Malle, er den syk eller har...

Inaktiv bruker
Har en flott malle som jeg ikke veit navnet på, som i den siste tiden har vært litt underlig. Den har blitt veldig rund, og ligger av og til helt på siden med munnen slik dere ser på bildet. Den har god mat lyst og ingen andre tegn til å være syk, har den bare blitt feit, eller? bekymret.

Mvh

x-ray
Vanskelig å si utfra bilde, klarer du å få noen bedre bilder så kan det hjelpe?

Har du sjekket vannverdier? Hva og hvor mye mater du fisken med?
Inaktiv bruker
Malle
Tror kanskje jeg er litt raus med maten til fiskene, da ingen er direkte tynne her hos meg. Gir de forskjelig typer flakfor, malle tabletter, røde mygglarver og noe grønn for av og til. Men har sett denne malle være ganske grådig da det er middags tid, da den støvsuger bunnen med stor iver.

Vann kvaliteten er jeg ikke så sikke på. Tror den skal være god. Det jeg veit er att det er 0 nitritt og ca 7.5ph. Andre verdier veit jeg ikke.

Mvh

x-ray
Det kan vere som du sier at "matfar" gir mat så det holder *glis*

Dersom du har andre bilder, så er det litt enklere å fastslå at det ikkje er noe sjukdom el.
Inaktiv bruker
Bilder
Her er noen nye bilder, ikke så bra kvalitet, men håper det holder.
Noen som veit vilken malle dette er i samme slengen?

Mvh

x-ray
Stemmer, ser nok ut som en flott og frisk Klovne Pleco.
Inaktiv bruker
Malle
Takker for det, da kutter jeg litt på maten til denne karen.

mvh

x-ray
Hei x-ray.

Dette er ikke en P. Maccus. Tror heller det er snakk om en Peckoltia sp. L-382 eller Peckoltia sp. L-377.

En nydelig fisk i hvertfall.

E
Inaktiv bruker
godt det ikke bare var meg som ikke syns dette ligna på en L104 begyndte å lure nå om jeg var helt på jordet, hehe.)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap