Jeg og kjæresten min kjøpte to fisker for noen måneder siden. Da hadde vi en glassbolle, og de trivdes godt. Så bestemte vi oss for et par dager siden og kjøpe et større akvarium og fler fisker. Og det gjorde vi. Kjøpte 4 fisker til. Etter en liten stund begynte vi å se at to av de nye fiskene (som var likedan), begynte å "dulte" borti to av de største fiskene. Vi trodde ikke det var spesielt farlig, men dagen etterpå så de veldig dårlig ut. Og to av de som hadde blitt dulta borti var veldig hvite på sidene. Kjæresten min tok en vannprøve å dro til dyrebutikken for å få testet vannet og spørre litt. Vannet var fint, men de på dyrebutikken sa de var aggressive, og at vi kunne ta de med tilbake til butikken og få nye. Dette var på lørdag, så vi skulle dra på butikken på mandag. Vi tok ut de to aggressive fiskene og la de i den gamle glassbollen. Men i morges da vi våknet var den ene fisken død (en av de som lå i det største akvariumet, ikke glassbollen). Vi syntes dette var rart, så vi satt å så litt på de. Da viste deg seg at en annen fisk hadde begynt å dulte borti de andre den også, så vi tok ut den og la den i glassbollen med de andre aggressive fiskene. Da var det bare de to fiskene som vi kjøpte for noen måneder siden igjen i det store akvariumet. Vi trodde det skulle gå bra, for det hadde det jo gjort i mange måneder. Men da begynte den ene fisken å dulte borti den andre. Så vi måtte ta ut den også, og legge den i en glasskål.
Noen som har opplevd noe lignende? Vi skal på dyrebutikken igjen i dag, men tenkte det kunne være kjekt å spørre her først allikevel :P