Syk Gurami?

Etter å ha bekjempet nitritt den siste uken testet jeg i dag nitritt fri og var kjempeglad.

I gårkveld oppdaget jeg at den ene blå Guramien min har fått noe brunt på ryggen, kan se ut som et slags belegg eller prikker tett i tett. Det er ikke så veldig stort område, men det er konsentrert på ryggen rett under ryggfinnen.

Hva kan dette være? - hva slags tiltak skal jeg sette i gang nå da? - kjedelig hvis jeg får sykdom nå når jeg trodde at akvariet var friskmeldt.

Guramien virker ikke plaget av dette og oppfører seg normalt.

Nå skal det sies at jeg er nybegynner og har ikke erfaring med Gurami. Høres dette ut som en sykdom?

Er takknemlig for alle kloke svar og gode råd.

Mvh
2nelise
Umulig å se av bildet, du må prøve å ta ett som er tydligere (jada, vet at det er vanskelig å ta gode bilder med dårlig utstyr.)

Ut i fra den vesle beskrivelsen, vil jeg tro at det kan dreie seg om en bakteriell infeksjon.
Men siden en skal vite, og ikke tro, sier jeg ikke mer
Ja det er vanskelig å ta bilder med dårlig kamera. Håper å skaffe meg ett nytt i morgen faktisk.

Men jeg liker ikke dette - det må jeg si. Tror jeg må velge en dyrebutikk med omhu når jeg skal få råd og evt. kjøpe medisiner. Vil jo ikke ha noe som dreper bakteriene i filtret som akkurat har bygd seg opp heller liksom...

Men altså, hun har brune prikker tett i tett og det ser ut som det har spredd seg litt siden jeg først oppdaget det i morres.

*hulk*

2nelise
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap