Det er nå ca fjorten dager siden denne coryen fikk ett lite oppskrapet område på hodet. Det var litt rødt noen dager, men så etter en stund ut til å være mye bedre. Den siste tiden har jeg ikke fått sett så mye til de, men i dag ble den liggende fremme og da så jeg at den er blitt betydelig verre. Det oppskrapte området er blitt tre ganger så stort, og det ser også ut som at det er litt rødt og misfarget på ene siden av hodet under skinnet. Ingen antydning til sopp og ikke rødt eller irritert der skinnet er skrapt av. Den puster allerede raskt og med varmekur gående i karet så er ikke forholdene akkurat optimale. Regner derfor med at utsiktene er skrale for denne mallen.
Det jeg egentlig lurer på er om jeg skal slå meg til ro med at dette er en skade etter at den har blitt klemt og/eller skrapt seg opp, eller om jeg burde begynne å bekymre meg for at det er noe mer alvorlig og kanskje smittsomt.
Beklageligvis en del alger på glasset, men kunne ikke akkurat begynne å gjøre det rent før jeg tok bilder heller
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/12140_080115174701_1.jpg)