Syk fisk.. tror jeg

det ser ut som om øyet på den ene palett cikliden min har poppet ut... hva er dette? kan den bli frisk?
Inaktiv bruker
Tror ikke det er noe spes, har en Siamesisk algespiser som mangler et øye ikke noe problem vokste bare litt saktere en de andre til å begynne med.
Det er nok noe som kalles pop-eye.
Dette er vanligvis "bare" ett symptom på at noe annet er galt, enten det er fisken som er syk, eller at vannet er i svært dårlig forfatning.

Normalt vil daglige vannbytter i 2-3 dager (30-35%) rette opp dette.
Andre ganger er det gått infeksjon i øyehulen, og da må man medisinere om fisken skal bli frisk.
ok. tror ikke det er vannet som er problemet egentlig... bytter 15l vann en - to ganger i uka, karret er 120l. men hva kan jeg behandle med? tror det er det poppy eye greiene. tror jeg hadde det en gang for lenge siden. da jeg fikk mit første akvarium.. ca 10 år siden.. men da lider den ikke sånn kjempe?? han har masse farge og så rellativt frech ut.
Det er slett ikke sikkert at vannet er så bra selv om du bytter en skvett ett par ganger i uka.

Anbefaler fremdeles at du forsøker med daglige vannbytter på 30-35% i 2-3 dager.
jupp jeg har allt begynnt. hadde oppi litt sånn som skal drepe nitrit osv. håper det hjelper litt på. men det viste null nitrit når jeg testet med dråpe test. men har ikke mer igjenn av noen andre så får kjøpe mer tester
hva kan jeg behandle med om dette ikke går tilbake og må dette behandles. palett paret har lakt egg i dag så tror ikke han lider sån veldig, men er jo greit at han ser normal ut da...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap