Medisin og vitaminer?

Hei, jeg lurer på om det kan gå greit å putte oppi vitaminer når man driver og medisinerer i akvariet? Jeg leste i bruksanvisningen at man ikke skal bruke eSHa Exit med andre medikamenter, men gjelder det også vitaminer(også fra eSHa)??

Etter hva jeg vet, så er vitaminer bare bra for syke dyr, det styrker imunforsvaret, så det burde vell gå bra, men det er iallefal spessielt anbefalt med vitaminer etter endt medisinkur

Lykke til med kuren
Stemmer at en ikke bør blande medisiner, men vitaminer er nok "bare" vitaminer, og kan da fint brukes sammen med medisineringen
Eg har alltid trodd at nødvendige vitaminer var ivaretatt i godt akvariefôr.
Helbom dette da tydeligvis?

P.S. Eg vet at det selges vitamintilskudd, men har hatt tanken: det selges jo så mye rart...
Ikke alle vitaminer er like godt repressentert i fiskefôr. Blandt annet vitamin B er total mangelvare.
Vitaminer er vel noe de fleste kan ha godt av ett ekstra inntak av til tider, så jeg skal innrømme at vitaminer er noe av det eneste "ekstra" jeg av og til plumper i vannet
Nå har jeg sluttet med medisineringen, fordi det ser ut til at det går bedre med platydama. Men jeg har fortsatt med å putte oppi vitaminer, og jeg har aldri sett glødebåndstetraene mine fyke frem og tilbake som de gjør nå. De stimer skikkelig og leker med hverandre hele tia! Det er kjempegøy!
Frank Angell
Ikke alle vitaminer er like godt repressentert i fiskefôr. Blandt annet vitamin B er total mangelvare.

Oki.
Vet du (eller andre) hvorfor B-vitamin ikke er med? Er det komplisert å tilsette det, eller anser produsentene det som unødvendig?
Kan ikke tenke meg at det er vanskeligere å dytte B i foret enn andre vitaminer.
Jeg mistenker at en del produsenter ser dette som en god grunn til å gni seg i labbene, siden de leverer "vannforbedringsmiddel med B-vitamin" utenom.
Klart en tjener mer å på å selge to middels produkter, enn ett knallbra
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap