har jeg nå fått neonsyke?
noen av fiskene fikk for en stund siden ett grått belegg over ryggen(ikke finnene men den delen over blå stripa) tenkte da kansje dette var en form for sopp eller lignende etter skade) jeg tok ekstra vannbytte å dette såg ut til å hjelpe litt... så en dag oppdaga e en fisk som var heil mørk i farge (hele fisken omtrent) fremdeles rød å blå, denne fisken hadde fått en øye sitt utnappa så jeg regna me de var i sammenheng me de å tenkte igrun ikke så mye over de... men nå etter et par dager har flere av fiskene blitt veldi veldi mørk i farge å andre har omtrent mistet den helt (noen har også mistet den røde flekken å den blå stripa å er nesten helt hvit\gjennomsiktig.
mens noen igjen har fått en slags skrukkete hud...omtrent sånn som vi får om vi bader for lenge.... er de dette som er neonsyken? for mej virker de som om de er flere sykdommer? siden noen passer til neonsyken mens andre får mørkere farge. jeg har også en liten pleco på 6cm å jeg ser denne har også fått dette belegge jeg først trodde va sopp.
verdiene i kare er som vanli (ph 7 no2 null kh vet jeg ikke)
karet har vært i drift siden aug 07 å tetraene har vert der like lenge , har da fylt på me fisk da jeg syns dei 10 første vi kjøpte blei litt lite i et 325l akvarium, i tiden akvariume har gått har de kunn vært plecoer som har falt fra, å noen guppyer. (de er sikkert noen tetraer me men ikke noe jeg har merket.)