Noe galt etter medisinering

Har i en periode slitt med hvitprikk, og har kjørt esha exit mot dette, noe som ser ut til å funke bra.
men på slutten av kuren, og i etterkant viser palettyngel seg å dø som fluer.
Uten noe som helst tegn til prikker iallefall.
Noen ligger passive å bunnen, til eplesneilene tar dem. Skjønner ingen ting her.

Overdose medisin eller?
Du skal ha overdossert noe voldsomt for at fiskene skal få en slik adferd.

Selv hadde jeg forsøkt med ett realt vannbytte, for å se om de kommer seg
Stort mer er det vel ikke å gjøre
leste i en annen tråd at doseringen av esha exit burde dobles om gh lå under 4.
Etter 3 dager, økte jeg dosen til nesten det dobbelte, og gav dem 2 runder til. har etterpå bytta ca 50liter vann på 2 dager.
nubbe
leste i en annen tråd at doseringen av esha exit burde dobles om gh lå under 4. Etter 3 dager, økte jeg dosen til nesten det dobbelte, og gav dem 2 runder til. har etterpå bytta ca 50liter vann på 2 dager.

Den første grunnleggende regel ang medisinering er å følge bruksanvisningen(min mening).
Og esha exit skal ikke dobbles pga at ghen er under 4. står ingen ting om det i bruksanvisningen.
Men på esha 2000 så står det det i bruksanvisningen.
Vet andre som har økt dosen en den over det anbefalte (risikosport). Det har da gått bra, men det kan jo være at yngelen er mer sensitive enn voksen fisk.

For det er "kun" yngelen som sliter, ikke sant?
det er kun yngelen som sliter ja. ser ut som jeg mister 15-20 av ca.30, har vel igjen 15, der 10 av de ser helt frisk ut.
Ellers har jeg kun noen kuuhli og godt voksne ancistrus oppi der. Så det er ingen krise i så måta
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap