Medisin

Hei

Hvilken medisin er best for å fjerne eventuelle plager VF fisk kan ha, tenker på corydoraser. Gjerne alt i en flaske.

Mvh
Medisin
escha 2000 kanskje?
har den på tropefisk. den virker jo på mange sykdommer.
PraziPro eller praziquantel.
Har brukt begge typene til avlusning av Vf fisk. De fungerer utmerket.
Har også brukt nevte medisiner til å fjerne innvollsmark på diskuser, der var den også knall bra.
Men et aber er det jo, den må bestilles fra USA.
Slår meg med Ken her!

PraziPro eller Praziquantel er meget bra på avlusning, mener Mona O har brukt en eller begge av disse til sine Corydoras.

De med Discus bruker ofte Prazipro, men enkelte bruker sikkert begge.
Det er mer vanlig at fiskene er bærere av parasitter enn bakterier, og da er en medisin mot parasitter det en bør ha på lur.
Som de to før meg sier, så er prazi pro ett ypperlig produkt. Desverre er dette ikke helt lovlig å importere selv....

Søk på prazi pro eller Praziquantel her på AF, så finner du det du trenger av info - og en del mer
selges også noe som heter dacty mor (aquariem munster)
denne inneholder praziquantel også, selges i sverige og på utenlandske nett steder.
Stine J
selges også noe som heter dacty mor (aquariem munster) denne inneholder praziquantel også, selges i sverige og på utenlandske nett steder.

. . . . og jeg kjøpte min på nærmeste Tropehagen
Tante Astrid
[QUOTE=Stine J]selges også noe som heter dacty mor (aquariem munster) denne inneholder praziquantel også, selges i sverige og på utenlandske nett steder.

. . . . og jeg kjøpte min på nærmeste Tropehagen
hysssssst Ikke fortell det bort, da kan de maskerte stygge gutta lage bråk Denne er ikke lov å selge over disk uten ressept her i landet
Ikke?

Dæven, da kjøper jeg i alle fall med meg en sånn neste gang jeg er på tropehagen. Sånn tilfelle de "maskerte gutta" tar en razzia
Nei, siden virkestoffet er registrert som ett legemiddel underlagt reseptplikt, blir det fort litt alo om dette ser dagens lys.

Hvordan Tropehagen har fått tak i denne uten spesialbevilgning, aner jeg ikke.
Men jeg vet hva jeg skal tvinge noen til å bestille på mandagen :p
Oooops, er en god stund siden jeg kjøpte den så kanskje de har sluttet å ta den inn. Har ikke sett etter den i hyllene, men vet de andre medisinene fra aquarie münster henger der.
Joda, så den i hylla tidligere i uka jeg Tante Astrid.

Forresten er ikke Tropehagen den eneste butikken jeg har sett medisinene fra Aq. Münster i, men det er kanskje en generell glipp? :p
Så om jeg bestiller dacty mor har jeg noe som dekker det meste, eller er det mer jeg bør ha? greit å få alt i en bestilling(ikke misforstå, vil ikke ha mer enn nødvendig:P)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap