Fisk hoppa ut av karet, og er nå slapp, og har ett rødt\ hovent øye

Eine Mollyen min blei hoppende gal i går, bokstavelig talt.. Sprella i vannoverflata, og til slutt reiste den ut av akvariet..
Jeg skynte meg, og fikk den oppi akvariet igjen.. Den var slapp, og gadd ikke være med gjengen..

Idag surra den rundt på bunnen, og jeg såg at eine øyet var rødt og det bulte ut.. Fisken er nå evakuert, men hva feiler det fisken??
Alle andre fiskene er i fin form...
har du målt vannverdiene i karret? Spesielt no3.
Har ikke gjort det.. men det hadde vel påvirket alle fiskene visst det var ille i karet?
Å falle ned på gulvet er en dramatisk ting for en liten fisk og det er mulig den har fått en skagskade på øyet. Ta for sikkerhetsskyld å test vannet ditt for å utelukke at det er vannet. I blandt gjør fisker rare ting uten at det er sykdom i blidet.
Ok.. Har testet vannet, Ph & nitrit va kjempe fine! %)

Tenkte kanskje at det røde øyet var fra fallet.. Det andre øyet er også litt "hovent"..

Men fisken var jo "gal" før den havnet på gulvet, noen som kan tenke seg hva dette kan være?

Åååå.. Syns så synd på fisken min!
http://images.google.com/images?svnum=10&hl=no&q=popeye++fish&btnG=S%C3%B8k+etter+bilder

se om du kan se likheter her.
første som slo meg at det kan være er popeye men har ingen erfaringer med denne sykdommen selv
Ser ut som det kan være popeye, ja.. Men da er spm, kan jeg putte fisken oppi sammens med de andre?
Kan noe smittsomt ha ført til dette? Leste litt på en engelsk side, men engelsk er ikke min sterke side.. Vertfall ikke når de snakker om akvarium!
skriv popeye i søkefeltet her i forumet. da finner du noen tråder som er norske
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap