General tonic
Hei!!! Har no hatt det 3 dødsfalle av mine Molly på kort tid. Sykdommen minner om Chilodonella. Fikk i dag annbefalt å bruke General tonic( Tetra medica) noen som har noen erfaring med bruk av dette????
Det er kun Black Mollyene mine som blir syke, har no en frisk og en som har fått sykdoms tegn. Synes det er rart det kun rammer Mollyene....
Det er kun Black Mollyene mine som blir syke, har no en frisk og en som har fått sykdoms tegn. Synes det er rart det kun rammer Mollyene....
Postet 28.01.08 kl 17:58
Har brukt den selv og vil ikke anbefale den. Funka heller dårlig også! I tillegg så raserer den bakterie kulturen i akvariet ditt, noe som er veldig negativt.
Få hellet tak i esha exit + 2000, og bruk dette. hvis du leser om sykdommer under artikler, så anbefales disse for denne sykdommen. Disse medisinene er også helt ufarlig for bakteriene i filteret ditt:P
Lykke til
Få hellet tak i esha exit + 2000, og bruk dette. hvis du leser om sykdommer under artikler, så anbefales disse for denne sykdommen. Disse medisinene er også helt ufarlig for bakteriene i filteret ditt:P
Lykke til
Postet 28.01.08 kl 18:09
Postet 28.01.08 kl 18:14
Postet 28.01.08 kl 18:57
Postet 28.01.08 kl 19:19
Om det er Chilodonella, er jo dette en parasitt. Det har da liten effekt å medisinere med en i beste fall middelmådig medisin mot bakterier.
Å bruke General Tonic her, vil bare skape ennå mer problemer.
Molly er forøvrig på linje med det meste av levendefødere, en fisk som er avla i filler. De er så utsatt for sykdom, at de ikke kommer i nærheten av karene mine
Skal skilte veggen utafor;
guppy, molly & sure naboer er ikke velkommen.
Ferdsel på eget ansvar.
Overtredelser medfører fare for å bli skutt
Å bruke General Tonic her, vil bare skape ennå mer problemer.
Molly er forøvrig på linje med det meste av levendefødere, en fisk som er avla i filler. De er så utsatt for sykdom, at de ikke kommer i nærheten av karene mine
Skal skilte veggen utafor;
guppy, molly & sure naboer er ikke velkommen.
Ferdsel på eget ansvar.
Overtredelser medfører fare for å bli skutt
Postet 28.01.08 kl 19:53
Takker for svarene
Takker for svarene.
Trodde Molly skulle være en enkel fisk å ha, men føler dette ikke er sant.
Håper de jeg har overlever, men noen flere blir ikke kjøpt.
Trodde Molly skulle være en enkel fisk å ha, men føler dette ikke er sant.
Håper de jeg har overlever, men noen flere blir ikke kjøpt.
Postet 28.01.08 kl 23:31