Slappfisk

Hei.

Jeg er ny på dette forumet, og forholdsvis fersk med akvariehobbyen også.

Jeg har en forholdsvis nyinnkjøpt siamesisk algeeter (et par uker i karet), som ikke ser ut til å være helt i form. Den ligger som regel bare på bunnen, og er fryktelig tynn. Når den en sjelden gang spiser virker den slapp i bevegelsene. Den "vibrerer" ikke slik som de fire andre jeg har.

Noen som aner hva det kan være?
Mulighetene er mange, slapphet er ikke noe symtpom en kan stille diagnose ut av, desverre

Ser du om fisken spiser når du fôrer, eller er den for apatisk til selv det?
Svømmer den med normale bevegelser, om den i det hele tatt gidder såpass i hverdagen?
Har du målt noen vannverdier, i så tilfelle, hvilke, og med hva?
Hei, og mange takk for svar.

Har ikke målt vannverdier (Har ikke utstyr til det). Men alle de andre fiskene er friske som fisk. Også de andre SAE.

Den ligger for det meste i ro på bunnen, også når jeg forer. Det hender den svømmer litt rundt og spiser alger. Da svømmer den sakte med små bevegelser. Og spiser på samme måte. Sakte og forsiktig. Og den er veldig tynn, så det ser ikke ut som om matinntaket er tilstrekkelig.
Kan ikke ut fra infoen her se noen konkrete sykdommer\ problemer, men sier ikke at fisken er frisk

Du får bare se det hele ann, og gjerne skaffe deg dråpetester, slik at eventuelle vannproblemer kan elimineres
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap