"pels" på øyet?

Nå er jeg på bristepunktet kjenner jeg. I slutten av nov fikk jeg noen VF maller og deretter fulgte det en lang periode med sopp på en malle + at noen av kardinalene ble rammet av type munnsopp. EsHa 2000 og enda hyppigere vannbytter gjorde at dette trakk seg tilbake en liten stund, så fikk en av regnbuefiskene type munnsopp (så ut som han suttet på en bomullsdott) - det endte dessverre med human avliving. Så har det vært bra en liten stund, men nå er det for pokker noe dritt igjen - den ene regnbuefisk yngelen ser ut til å ha "pels på øyet" - Kan det fortsatt være den samme soppen som svirrer rundt?

Jeg er tilbake til å bytte ca 100L vann i uka, ph ligger stabilt på 6,8-7 / Gh 3-5 ( litt lavt for regnbuefisken, men de har ynglet - så da kan det ikke være så ille?)

Aner ikke hva jeg skal gjøre lenger jeg og håper på noen tips som får oss back on track )
Det høres ut som sopp dette også.
Vet ikke helt hvorfor den /¤#"#¤/"! soppen skal terrorisere karet på denne måten, sopp er normalt relativt enkelt å bli kvitt.
Selv hadde jeg nok vurdert å få sendt enten enn prøve av soppen, eller en hel fisk til analyse, for å se om et er en svært hardfør soppart du sliter med. Kan jo fasken plystre høres sånn ut, i alle fall.

Det jeg rett å slett frykter, er at lange runder med medisinering rett å slett gjør soppen immun mot virkestoffene i medisinene, og da er man en smule ille ute å kjøre....

At pasienten denne gangen har sopp i øyet, gjør det jo ikke helt lett å ta en avskraping av sopp for analyse. Du får be h*n pent om å få sopp ett annet sted som egner seg avskraping\ klipping
Hei Frank og takk for hyggelig melding
huff og huff...immun sopp er ikke bra - da kommer jeg nok til å tømme alt og starte helt på nytt. Men inntil da...har som et siste forsøk prød å øke gh + hatt oppi litt salt... Jeg håper soppen fordufter mens jeg danser støvledansen på after ski et par dager Takk for hjelpen sålangt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap