Hva i huleste er dette????

Byttet vann på karet i dag, 50%. Møblerte planter og alt på nytt, da jeg helte i nytt vann kom det noe av det jævligste (unnskyld) jeg har sett i et kar. Den er 9mm lang. DØD. Gjennomsiktig og gele-aktig.Jeg undres:

1. Er det et dødt edderkopp skall? (Jeg tviler,da jeg tror det ville vært long gone i et akvarium så lenge, denne var GELE)
2: Er det et vepseskall? Tviler av samme grunn som nevnt over.

Garantert ikke endt opp i planter / pumpa siden jeg tok over karet, da vi hentet dette i Nov og har edderkoppfritt hus og null veps på denne årstiden.

Kan dette være en parasitt av et slag?

Har funnet stripete bakkropp, lite hode, 3 bein på hver side. Liten gele... alien syk stygg sak i karet til gullene mine
mmm.. Nam, nei dette vet jeg ikke hva kan være, men det så jo ikke akuratt særlig pent ut. Ligner på en parasitt. Men kom det fra springen eller var det i karet ?
Ikke godt å si hva det er.... De lange beina, gjør at jeg ikke tenker parasitt som første kandidat.
Stort sett alle parasitter som kan oppnå en så heslig størrelse, har korte føtter, om de i det hele tatt har sånt
Synes det ser ut som tom-skallet til en nymfe av noe slag ( sånn larve som lever i vannet , men som er et flygende insekt som voksen).
Kanskje du har hatt en nymfe i karet som har gått ut av sitt gode skinn og flydd sin vei?
Inaktiv bruker
skallet til et veggdyr?
Inaktiv bruker
..........som har fallt ned i vannet?
Ikke veggdyr. Huset her er akkurat totalrenovert.

Personlig tror jeg dette var noe som har vært i karet fra før. Plantene som er så enorme fikk jeg med da jeg hentet karet. Den kan OG ha ligget i pumpesystemet men jeg skjønner ikke helt det heller for hvorfor kom den ikke da ut før nå?

Jeg trodde det var veps,men mannen min sa at "Den styggen der er f*** ikke noen veps"

Edderkopp..mulig, men hvorfor ende opp som en gjennomsiktig gele-klump?

Vann nymfe på 1 cm? Ja.. det er mulig, men da har den vært i kret fra før. Karet var grønt da jeg fikk det, planter og alt måtte få seg en god omgang, jeg mistenker dette kan ha liggi i røttene på den største da det fortsatt er rester av den gamle grusen til forrige eiere der.

Nei dette var rart.. Den kom i vannet da jeg flyttet på plantene, da svevde den rundt skal si det var ei som var kjapp med å rekke ut henda ja

Takker for svar alle mann.. spytt ut forslag selv om gele-spøkelset for øyeblikket akkurat har tatt Porselens Ekspressen

Tillegg: Ifølhe linken til Wiki står det:"Det voksne veggdyret er omtrent 4-5 millimeter lang og 3 millimeter bred", da er det def utelukket for denne er nesten 1 cm lang og ca 4-5 mm bred.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap