Syke kampfisker

De to kampfiskene jeg har i 21 litern ser ut til å være syke. Hannen har pop-eye, og har hatt det lenge nå. Har bytta vann hver dag i noen dager, men det har ikke gått over. Hunnen ser ut til å ha finnråte. De spiser vanlig og oppfører seg vanlig også. Palettciklide ungene har ikke noen sykdomstegn i det hele tatt. Phen er litt lav og ligger på 6.0-7.0 og GH er jeg ikke sikker på, den blir hvertfall grønn etter 3 dråper.
Tok et stort vannbytte i dag og bytta ca 50-60%

Nå vurderer jeg nesten å ta livet av begge to. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre. Det skal flytte inn nye fisker på tirsdag.
*bump*

Hva skal jeg gjøre?

På tirsdagen hadde jeg tenkt å levere de tilbake til dyrebutikken. Men kan jo ikke levere de når de er syke.
Er det lenge siden du kjøpte de ? Du kan jo ringe butikken å forklare hvordan de er å høre hva de sier....
Kjøpte hannen i januar og hunnen litt senere.

Jeg kunne puttet de i en bøtte og medisinert begge da?.. Har ikke lyst å medisinere karet nå som det skal flytte inn nye fisker.
Hvis de er syke hadde jeg ikke turt å putte nye fisker i karet uansett. Kan du ikke prøve å finne ut hva de lider av, medisinere dem og se om de blir friske ? Så kan du kjøpe flere fisk....
Jeg er ikke helt sikre på om de er syke enda. Det er jo så rart at ikke kampfisk hannen har fått finnråte om hunnen har det. Også at hunnen ikke har pop-eye pga vannverdiene. Palettciklidene er jo helt friske og fine...
Hei
Uten at jeg skal si noe sikkert, ser såret på sporen ganske jevn ut? Det ser for meg ut som en bittskade mer enn finneråte Ved finneråte forvitrer finnene, de blir frynsete og forsvinner.
Har du paletter og kampfisk sammen???
Palettciklidene er bare yngel på 1-2 cm. Har ikke sett de nappe noe i finnene til kampfiskene.. Hvertfall ikke hunnen.
Hva slags fisk er det du skal ha inn på tirsdag? Og hvor mange? Det må vel snart bli ganske fullt oppi der? Hvor mange Paletter har du? Når du skal ha Kampfisk hann- og ho i samme kar skal de vel ha litt plass for at hoa skal kunne gjemme seg litt?
Skal kvitte meg med kampfiskene på en eller annen måte. Så skal det flytte inn Endlers guppy og reker oppi der.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap